یک ژنراتور دیزلی موتور برق در اصفهان (که به آن دیزل ژنراتور نیز گفته میشود) ترکیبی از یک موتور دیزل و یک موتور-ژنراتور (معمولاً یک آلترناتور) برای تولید برق است. این نوع خاصی از یک موتور-ژنراتور است. موتورهای دیزلی احتراق تراکمی معمولاً برای کار با دیزل طراحی شدهاند، اما برخی از انواع آنها با سایر سوختهای مایع یا گاز طبیعی سازگار هستند.ژنراتورهای دیزلی را میتوان در مکانهایی که به شبکه متصل نیستند یا به عنوان منبع تغذیه اضطراری در صورت قطع برق استفاده کرد. آنها همچنین در کاربردهای پیچیدهتری مانند ژنراتورهای کمکی برای اصلاح اوج مصرف، پشتیبانی شبکه و تغذیه شبکه استفاده میشوند.اندازهگیری مناسب ژنراتورهای دیزلی برای جلوگیری از کاهش بار یا کاهش توان ضروری است. مشخصات الکتریکی مدرن، اندازهگیری را پیچیده میکند، به خصوص برای بارهای غیرخطی. در حدود 50 مگاوات و بالاتر، توربینهای گازی چرخه باز در بار کامل (با هزینههای سرمایهگذاری مشابه) از واحدهای دیزلی کارآمدتر هستند و فشردهتر هستند. با این حال، برای برخی از کاربردهای با بار جزئی، موتور برق در اصفهان ژنراتورهای دیزلی گاهی اوقات به دلیل راندمان بالاترشان، حتی در این سطح توان، نسبت به توربینهای گازی سیکل باز ترجیح داده میشوند. ژنراتورهای موتور کوچک میتوانند ۱ تا ۲۰ کیلوولتآمپر برای خانهها، مغازهها و دفاتر کوچک و تا ۳۳۰۰ کیلوولتآمپر/۳.۳ مگاولتآمپر برای ساختمانهای اداری بزرگ و کارخانهها فراهم کنند. ژنراتورهایی با توانهای مختلف را میتوان در یک کابین عایق قابل حمل قرار داد. عملکرد اصلی کابین کاهش صدای ژنراتور است و به آن "کابین آرام یا کانتینر آرام" میگویند. معمولاً ژنراتورهای زیر ۷۰۰ کیلوولتآمپر با یک دریچه پوشانده میشوند، در حالی که ژنراتورهای بزرگتر با یک کانتینر پوشانده میشوند. برای دستیابی به توانهای بالاتر، ژنراتورهای دیزلی اغلب به صورت موازی استفاده میشوند موتور برق در اصفهان (به عنوان مثال، برای دستیابی به ۱۰ مگاولتآمپر، میتوان پنج ژنراتور ۲ مگاولتآمپر را به صورت موازی متصل کرد).
- ۰ ۰
- ۰ نظر